OVER ONS

Wie wij zijn

ADUNA is een organisatie uit Amsterdam die het participatie- en integratieproces van groepen uit diverse etnische achtergronden, op het gebied van Kunst en Cultuur, Educatieve Recreatie & Sport en Spel, wil bevorderen. Door herkenbare interculturele projecten op te zetten maakt de stichting de culturele bagage zichtbaar voor de doelgroep.

Theater

Wij produceren theatervoorstellingen op klein en middengroot niveau.

Kunsteducatie

Wij verzorgen educatieve projecten op het gebied van dans, drama, zang, muziek en spokenwords.

Community Art

Wij organiseren met en vóór de buurt culturele activiteiten.

Sport en Recreatie

Wij organiseren Sport en Recreatieve activiteiten.

Netwerken

Wij leggen en onderhouden contacten met personen en instellingen met een soortgelijke doelstelling.

Co-productie

Wij zetten samenwerkingsprojecten op met bewoners, instellingen en partners.

Uitgangspunten

De organisatie ADUNA is gericht op kinderen, tieners, jongeren en volwassenen uit diverse culturele achtergronden.

Verschillend zijn, anders zijn en tegelijkertijd gelijk zijn, zijn belangrijke uitgangspunten bij “ADUNA”. Zo willen we de deelnemers in contact brengen met hun omgeving, ze bezig laten zijn met hun talent, hun verstand, hun creativiteit en ze verantwoordelijkheid laten dragen in zaken als groepsinteractie, persoonsvorming, ontmoeting, en zelfredzaamheid. Daarbij is een goede sfeer een belangrijke voorwaarde. Voor alle deelnemers is de organisatie “een veilige plek” waarbij het respect hebben voor elkaar een belangrijk doel is.

ADUNA Team

De medewerkers van onze organisatie vormen samen een team. Naast het bestuur zijn er medewerkers die afhankelijk van de activiteit, zich vrijwillig beschikbaar stellen. Een ander deel bestaat uit deskundige medewerkers variërend van costumière, regisseur, choreografen, schilders, dans, zang en muziekdocenten die afhankelijk van de activiteit ingezet worden. De basisgroep bepaalt het organisatiekader en zorgt voor een nadere invulling; waarbij voor iedere medewerker een duidelijk functie- en taakomschrijving is opgesteld.

Voor andere samenwerkingsvormen, worden ook jongeren en ouders actief ingezet om mee te denken en mee te doen. De directie geeft leiding aan het team met als doel een goede multiculturele organisatie te vormen, waarin deelnemers iets kunnen leren en docenten vruchtbaar kunnen lesgeven.